lördag 8 juli 2017

Vaccin och cookies

Aj, aj, aj! Dagen som började så perfekt med sovmorgon och strålande sol. Drack frukostkaffe och gick ut, ivrig att börja klippa gräset. Nästan en tredjedel av gräsmattan hann jag klippa innan jag slog foten i en grep! Ena "taggen" for in i ovansidan av foten. Det gjorde inte så ont till först, men bara några minuter senare haltade jag fram. Försökte klippa vidare men fick ge mig. Det slog mig plötsligt att det är väldigt längesen jag fick stelkrampsvaccin, så jag ringde jouren och kollade. Jodå, jag behövde nytt. 
Nu hade jag så ont att jag inte kunde röra på foten, och kunde inte köra till sjukhuset själv, men min lillasyster agerade sjuktaxi och sällskap i väntrummet. Efter 59 minuters väntade fick jag mitt vaccin. 
Nu har jag tagit värkmedicin och haft foten i högläge hela kvällen. Sitter i soffan nu och ska kolla serier och äta nybakta cookies. För tillfället känns det bra. För några timmar sen kunde jag inte ens stödja på foten. Nu hoppas jag att det läker snabbt. Och så hoppas jag att ni haft en bättre dag en jag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar