torsdag 13 juli 2017

Trött

Jag undrar om pojkarna drar lott på kvällen om vem som ska vakna på natten. Alltid är det någon, men sällan samma pojke många nätter i rad. Det absolut värsta med att vara förälder måste nog vara bristen på sömn. Ibland drömmer jag om framtiden då alla pojkar sover hela nätter, och om de vaknar kan de ta hand om sig själva och somna om utan att behöva väcka mamma eller pappa. Och tänk sen när de kan laga frukost åt sig själva och man får sova ut på helgarna. Ja, det var en trött trebarnsförälders tankar en torsdagsmorgon. Har just hinkat i mig kaffe för att orka den här dagen, efter att igen ha sovit alldeles för lite. Somnade ett, vaknade sex. Oavsett hur tidigt jag vaknar, hur trött jag än är under dagen, är jag alltid pigg och har svårt att somna på kvällen. Kom snart, framtid...
Nå nej, bästa tiden är nu. Tre underbara ungar som växer och utvecklas, säger roliga saker, är gosiga och busiga. Jag ska ta dessa ungar och åka till stan idag. Jag behöver komma hemifrån lite, så vi åker och handlar, haha. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar