lördag 27 maj 2017

Inredning

Tystnad igen. Det är svårt att skriva ett ordentligt sammanhängande inlägg med en hjärna som känns som en radio med 40 olika kanaler på samtidigt. Det är utvecklingsfaser, dagisavslutning, inskolning, förskolefunderingar, trädgårdsarbete, inredning, löpning, jobbfunderingar, sjukdomar och en massa annat som tar upp 90% av tankeverksamheten just nu. 
Jag tänkte i alla fall skriva lite om inredning idag. Det är länge sedan jag gjort det. Jag har inte haft tid eller ork att fundera över hur det ser ut här på väldigt länge. Men nu som då har jag fått små ideer som jag sparat i en liten låda längst in i hjärnan. I veckan skrev jag en lista på lite förändringar som jag ville göra, och redan har vi köpt nytt begagnat matbord, samt möblerat om i vardagsrummet. Jag ska fortsätta med kaoset som kommer när man möblerar om ikväll, och sen tar jag resten av listan när vi hinner. Med tre barn kan man inte förvänta sig att få så mycket gjort på kort tid, och som sagt så har vi en massa annat på gång som också tar tid. Men vi ska måla om, möblera om i andra rum, eventuellt tapetsera... det är så roligt att vara i inredningsbubblan igen! 


Hämtar inspiration från mina härliga inredningsböcker. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar