onsdag 10 maj 2017

Härliga morgnar

Vissa morgnar går allt så perfekt. Igår och idag var nog de smidigaste morgnarna på länge. Både Elliot och Matheo är inne i någon sorts trots/utvecklingsperiod. Så ena pojken vill absolut ingenting, det är fel på allt och han gråter och klagar över minsta lilla sak. Den andra antingen busar sig igenom hela påklädningen, knuffar sin bror, kastar saker runt sig, eller sitter tyst och bara stirrar på mig. När jag inte kan vänta längre utan vill hjälpa honom med kläderna blir han arg för jag får absolut inte hjälpa honom, han kan minsann själv! Men likväl sitter han bara där och stirrar. Resultat? Vi är ofta lite sena till dagis. Men så igår och idag, en halvtimme efter att jag stigit upp och väckt dem så har vi suttit i bilen. Inget tjat eller gnäll, och väl i bilen så har vi glatt diskuterat dagen och pratat om roliga saker. Sånt älskar jag, och det behövs verkligen efter flera veckor med bråk och gnäll. 
Troligtvis är det bara tillfälligt att det gått så bra nu, men oj vad skönt med lite omväxling. Nu ska jag hämta hem dem från dagis igen, och så tror jag vi ska passa på och ta en promenad i det härliga vädret! De ska snart börja ett nytt dagis här i närheten, så tänkte gå där förbi och visa dem. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar