tisdag 25 oktober 2016

Utvecklingsfas

Oj oj vad det är mycket på gång nu. Jag skulle behöva ha en sån där snygg kalender för 2016-2017 i skötväskan så jag kan hålla reda på allting. Bra planering betyder mindre stress, så är det!
Denna vecka är det en del spännande saker på gång. Jag ska på efterkontroll på torsdag, jag ska baka och ställa till för dopet på söndag, och på något sätt har jag lyckats anmäla mig som modell på en show ännu i höst, som jag ska gå och prata igenom denna vecka! Jodå, jag var vid medvetande när jag tackade ja, men lite galet är det ändå. Det är över 10 år sen jag stod på en scen sist, och nu ska jag göra det igen! Men mer om det senare.

Mitt lilla troll växer så det knakar. Imorgon blir han 7 veckor. Tänk att det har gått så lång tid sen förlossningen, och ändå känns det som evigheter sedan. På tal om den, så har jag ju glömt att publicera min förlossningsberättelse, den har varit klar länge så den får ni säkert om någon dag.
Ossian har gått igenom sin första utvecklingsfas. När jag läste om den i efterhand så passade det precis in på hans beteende. Han är mera vaken, man märker att han ser mycket bättre och kan fokusera blicken. Han ler inte så ofta, han är otroligt svårcharmad, men han har sina sociala stunder då han tittar på en intensivt och pratar och ler lite. De stunderna är härliga!
Snart börjar nästa fas. Mellan 7-9 veckor sker den. Jag tror att "klängperioden" redan börjat. Han kan vara väldigt ledsen och lugnar sig när han får ligga i min famn och titta på mitt ansikte. Vid dessa veckor börjar de upptäcka sina händer. Jag tycker mig ha sett att han har tittat på sin hand två gånger redan. Det börjar gå upp för mig att han kommer ju inte att vara en liten hjälplös baby för alltid, utan nu börjar han ju utvecklas också. Jag tycker det går så snabbt allting, nyss föddes han ju.


En vecka gammal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar