lördag 22 oktober 2016

På spahotell

Äntligen helg! Denna vecka har varit hektisk tycker jag. Inte har vi gjort så mycket speciellt, men med tre barn så behövs det inte, det är mycket ståhej ändå. Jag har ju inte ens hunnit skriva om förra helgen så tänkte göra det nu. 

Vi körde alltså ner till Ikalis på fredagen. Vi tog en paus vid Juustoportti, och där ammade jag för första gången offentligt i en folktom del av restaurangen, bortvänd från resten av stället (Ok detta kräver en parentes. Jag tycker att det borde vara ok att amma offentligt, det är ju världens naturligaste sak och inget som ska behöva gömmas. Jag är inte själv bekväm med att amma framför vem som helst, men jag har som regel för mig själv att ändå aldrig, oavsett vem som är närvarande, amma på en toalett. Aldrig!). Resan dit gick hur bra som helst. När vi kom fram var resten av Lennarts familj redan där, och vi samlades och pratade, lekte och kollade in stället. 

På lördagen vaknade jag med en alldeles för välbekant känsla i kroppen. Men glada gick vi till frukostbuffén, klädde oss sen i ytterkläder och gick ut. Men väl ute var huvudvärken ett faktum. Och inte den milda, "vanliga" huvudvärken, utan det började göra ont i ögonen av dagsljuset. Vi hade en fin utedag, med massor av lek och till sist grillade vi korv. 





Resten av dagen lekte vi i lekrummet, och lagom till middagsbuffén hade jag sån migrän att det började rinna ur ena ögat och jag kunde knappt äta. Det var hemskt! Jag fick sova en stund på kvällen, När jag vaknade hade det hänt, det som händer typ max en gång om året. Migränen hade försvunnit samma dag som den började! Gissa min glädje! Resten av kvällen kunde jag vara social, så vi var mycket i de olika lekrummen med de andra, och sen beställde vi pizza till kvällsmat. Vi packade ihop lite av våra saker, och båda var vi uppe till 3(!) och försökte få Ossian att somna. 
På söndagen packade vi ihop och checkade ut, men åt en fin födelsedagslunch innan vi åkte iväg hemåt. Vi sjöng och firade svärmor ordentligt, och tackade för den fina helgen. Sen körde vi hem igen. 



Det var en så fin helg. Den lever jag länge på, och jag hoppas att pojkarna kommer att minnas den helgen länge. Vi hade så roligt, och så tacksam för att jag får vara del i den familjen <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar