torsdag 27 oktober 2016

Efterkontroll

Imorgon är det fredag, städdag. Åtminstone ska jag försöka med det men för det första så har jag en liten baby i famnen. För det andra så har jag en treåring och en fyraåring, och att städa med dem i huset är ju ungefär som att borsta tänderna medan man äter Tuc. Plus minus noll. Jag får hitta på något roligt pyssel åt dem så länge så det blir lite rent här.
Idag var jag på lite äventyr för mig själv, utan Ossian. Det är andra gången jag är iväg utan honom. Idag var det så dags, först till stan. Plockade upp Hanna och så besökte vi det nya köpcentrumet i stan en snabbis, bara och kolla hur det ser ut typ. Det såg riktigt bra ut, så roligt att det blir lite liv i stan. Sen for jag på ett ärende som jag berättar mer om senare. Och sist så var det dags för efterkontroll. Något nervös har jag varit, men helt i onödan. Allt såg faktiskt bra ut. Jag är så gott som återställd! Jag som knappt vågat mig ut på promenader, men nu ska jag se till att komma igång med dem. Det var en av mina målbilder under graviditeten, att kunna gå utan foglossning, att kunna vara uppe utan att bli svimfärdig, att ha min baby i vagnen och inte i magen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar