onsdag 15 juni 2016

Liten blir stor

Denna vecka är lite speciell, för på fredagen har vi inget riktigt småbarn mera. Matheo fyller 3 år! Det tycker jag känns speciellt, just vid 3 år går ju någon slags gräns för litet barn och bara barn. Enligt mig i alla fall. Så det känns som om vi verkligen börjar om från början igen i september.

Kalas ska vi ju förstås ha för gossen, så idag har vi bakat tårtbotten, jag och pojkarna. De är så duktiga att hjälpa till, att jag blir förvånad, fast det är samma sak varje gång. Jag förväntar mig mera stök, bråk och kladd när de är med, men snällt står de och tittar på, får hjälpa att hälla i mjölet, och sitter sedan och turas om att slicka ur skålen. Ikväll är det städning som står på schemat, och jag har ringt efter förstärkning. Min mor och favoritstorasyster kommer och hjälper mig. Inte är det så lätt med foglossning och blodtrycksfall (som jag givetvis måste ha just idag, annars brukar jag ha det ganska sällan numera) och att vara allmänt tung och trött. I dessa tider prioriteras vila framför städning, så det är rätt stökigt här. Det ska bli skönt med hjälp!
Nu har Matheo somnat, så jag och Elliot slappar i soffan. Jag tror jag ska ta och koka kaffe snart, och när Matheo vaknar tror jag vi ska gå ut en sväng i solen. Det gäller att passa på nu innan regnet.



Tänk att det redan gått 3 hela år sedan han föddes <3



2 kommentarer:

  1. Favoritstorasystern :)16 juni 2016 13:44

    Vart såde... jeee favoritstorasyster, men så håksa ja att du har jo bara ein storasyster... ;):D
    Syns imoro! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe :D tänk att åv all storasystrona i heila väde så e just tu min favorit! ;) <3

      Radera