söndag 26 juni 2016

Midsommar 2016

Jag har haft en riktigt lugn och fin midsommar i år. Det enda vi hade planerat var att vi skulle till svärföräldrarnas villa och sova över åtminstone en natt, grilla och äta gott och bara vara. Och så blev det också. Vi hade med oss mycket kläder och mat för säkerhets skull, vi hade förberett inte mindre än tre olika sallader, goda biffar och korv att grilla, simkläderna var nedpackade.

Vi kom fram på fredagseftermiddagen, och barnen lekte ute precis hela dagen. En snabb paus för mat inomhus, men var sen ute till sent. Jag hade en hemsk foglossning från båtfärden så jag vilade ganska mycket inomhus, men hann nog vara ute många timmar jag också. Provade fiskelyckan också, men fick bara bottennapp som vanligt. Till kvällen när barnen somnat badade vi bastu. Klockan var långt över midnatt när vi trötta och nöjda gick och lade oss.

Jag som hade förberett mig på en sömnlös natt vaknade utvilad (!) och glad. Dock kröp en spindel i ansiktet på mig, lagom roligt att vakna till! Vädret var lite tråkigt med regn och mulet, och jag fick plötsligt en stark hemlängtan. Så vi packade ihop våra saker och åkte hem igen.
Väl hemma grillade vi, dukade riktigt fint och åt vår midsommarmat. I lugn och ro, hemma i eget hem, och oj så allt kändes bra. Jag har fått flera lyckorus under helgen. Idag har vi varit ute på gården och solat, lekt lite och grillat igen. På eftermiddagen blev vi hembjudna till Josses och Jannes, vi drack kaffe och åt god tårta ute i solen. Vi satt där i några timmar tills vi blev hungriga, då stack hela gänget till Friends & Brgrs och åt middag. Efteråt gick vi omkring i skolparken och åt glass. En riktigt trevlig söndag, med andra ord.

Nu känns det som om jag bara svamlar, så ni får en liten bildbomb. Jag har mest bilder från telefonen, men de får duga!






Hoppas ni alla har haft en fin midsommar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar