torsdag 5 maj 2016

Namnfunderingar

Här firar vi långhelg, för Lennart är ledig även imorgon. Vi har varit ute i solen, ätit glass, varit till stan på lunch och bara njutit av familjelivet. Imorgon ska vi eventuellt börja fixa lite i trädgården. Får se hur mycket jag kan göra innan foglossningen knackar på. Eller om jag ens kan gå omkring på gården, vissa dagar är det bara sittande läge som gäller pga blodtryck (tror jag). Nå, jag hoppas i alla fall att jag mår bra imorgon. 

Den lille filuren i magen är riktigt vild. Han sparkar ordentligt, och det syns redan tydligt på magen när han bökar omkring. Åh vad jag är nyfiken på vem han är! Hur kommer han att se ut? Är det en lugn baby, eller blir det ett kolikbarn? Vem liknar han mest? Varje dag funderar jag på namn. Och det känns hopplöst. Jag älskar att plöja namnlistor, jämföra och hitta intressanta namn, redan långt innan graviditeten. Som ett intresse, typ. Och pojknamn har alltid varit svårt! Och när jag väl hittar ett fint namn, så ska ju Lennart gilla det också! Vi har cirka 15-20 flicknamn som vi båda tycker är fina, och några enstaka pojknamn som ändå inte känns riktigt rätt. Det är så svårt. Jag hade gärna bestämt namn redan innan han föds (och hoppats att han passar i det sen). Men det är ju 18 veckor kvar, så jag har ju lite tid på mig ännu, hehe. 


Lite kläder åt babyn. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar