fredag 26 februari 2016

Graviditeten så här långt

Den här graviditeten började annorlunda än de två förra, nämligen inga symtom alls. När jag tog det första graviditetstestet "visste" jag att det skulle bli negativt. Men redan efter en minut uppenbarade sig två streck, och jag blev att stirra på testet. Whaat? På riktigt? Jodå, två fullt synliga streck. Det hade jag inte trott, men oj så bra det kändes!
De första veckorna kände jag verkligen ingenting. Inte ens lite illamående. Något tröttare än vanligt, men tänkte att jag bara var trött efter jobbet. Jag tog flera test för att försäkra mig om att jag verkligen är gravid fortfarande. Sen vid vecka 7-8 ungefär kom illamåendet. Och halsbrännan, fyy! Den obehagligaste halsbränna jag någonsin upplevt! Ibland så intensiv att den var värre än illamåendet! Och så har jag förstås oturen att redan ha lite foglossning nu som då. Det skrämmer mig lite att den börjar så tidigt. Men jag har mitt stödbälte som jag inbillar mig att hjälper lite. 

Jag mår fortfarande inte bättre, men eftersom jag går in i vecka 13 imorgon hoppas jag att det vänder snart. Det borde det ju göra, men det går ju tyvärr inte att bestämma över. Så jag står ut, och försöker njuta av de stunderna som jag mår bra. 


Storebröderna. 



4 kommentarer:

  1. Lyssna på kroppen och vila när den säger så, lär dig dina gränser. Använd stödbältet så mycket du kan. Jag fick foglossning kring v. 8 med första o v. 10 med andra men har klarat mig bra med endast stödbälte v.b. Att det börjar tidigt behöver inte betyda att man sitter i rullstol innan slutet. Viktigast är nog att veta sina begränsningar och ta det i den takt man klarar av :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så glad jag blev av din kommentar, tack! :)

      Radera
  2. Gravidsim har varit till stor hjälp för mej. Att gå till postlådan 200m har varit värre än att vara på gravidsim i 45min. Fick själv kring v. 10-15. Och har du problem när du ska sova så hjälper det att ligga i framstupadsidoläge med en dyna mellan benen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen! :) jag har sovit med amningskudde i flera veckor redan, men mest för att det är obehagligt att luta mot magen, så den dämpar lite. Gravidsim har jag tänkt gå på, men har inte kommit mig för ännu.

      Radera