torsdag 7 januari 2016

Astma och Vab

Nu har influensan nått vårt hus. Lite hostiga och snoriga har vi varit, men nu har Matheo fått den ordentligt. Han är riktigt seg, trött och varm. Hans matlust är nästan borta, och då vet man att han inte mår bra, haha. Han hostar något fruktansvärt, och astman kom tillbaka denna gång. Den har han sluppit i höst. Vi besökte lite folk igår, men fick åka hem för Matheo fick så tungt att andas, och han hostade så grymt. Att han ska till dagis imorgon är inte att tänka på ens, utan jag är hemma med honom, Elliot skjutsar jag dit nog, för han saknar dagiset så enormt! Och så får jag och Matheo ta det riktigt lugnt själva här hemma, gosa in oss i filtar, kolla Pino och äta yoghurt.

På kvällen blir det en efterlängtad systerträff, det vill säga om inte jag också har drabbats av förkylningen. Vi ska spela massvis med spel, åtminstone Cluedo som är mitt favoritspel. Spelkorten åker också med, och vi ska äta gott och bada bastu. Mest kommer vi nog ändå att skratta, det är jag säker på! 


Imorgon blir det lite inredning på bloggen igen. Det var en tid sedan nu, känner jag. Som ni ser på bilden såg det ut i somras. Det har ändrat många gånger efter det, och ikväll ändrats väldigt mycket. Och detta får nog stå kvar en tid, även om jag älskar att förändra och möblera om. Imorgon får ni se hur det blev att se ut, det blev riktigt annorlunda mot bilden. Och så sjukt snyggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar