tisdag 1 december 2015

Gör si, gör så!

Vet ni, jag har inte orkat blogga de senaste dagarna. Jag har haft så mycket annat att tänka på. Imorse när jag kollade facebook möttes jag av flera olika saker som fick mig att sucka: Bananer är farliga, ge dem inte åt barnen! Kött är inte bra: bli vegetarian. Eller helst vegan! En massa fina julkalendrar och bloggjulkalendrar. Alltså jag kände bara att nu får det vara nog! Om jag ska börja ta åt mig av allt detta så kommer jag att vara så sönderstressad att jag inte kan njuta av julen. Jag hade tänkt fixa en bloggjulkalender, men jag har inte ens orkat tänka på någon rolig ide. Jag hade tänkt göra en fin kalender åt pojkarna, men jag har inte orkat. Ikväll tog L tag i saken och på någon minut hade han fixat en kalender åt dem. 



Jag såg idag att Carola (jag kan inte länka med mobilen, men ni vet vem jg menar) hade skrivit ett inlägg om exakt de tankar jag har haft den senaste tiden. Måste det hela tiden vara så mycket? Kan jag bara få försöka njuta av juletiden i lugn och ro? Utan en massa krav hit och dit? 


2 kommentarer:

  1. Håller så med dig Minna. Är dock mega besviken på mig själv. Det var en period som jag lyckades hålla mig borta från Facebook, bloggar och internet sådär allmänt (mådde SÅ mycket bättre). Men nu är jag fast i träsket igen.. :( Men ta hand om dig och din familj och njut av adventstiden! Och försök även du tänka: Måtta med allt, då mår vi bäst! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också slutat att läsa många bloggar, och rensat bort många instagramkonton ur flödet. Facebook är så onödigt, men likväl är jag där inne varje dag och kikar, hehe.

      Tusen tack, och detsamma till dig! :)

      Radera