fredag 11 december 2015

Första dagen

Jag visste att den här dagen skulle komma. Första vab-dagen. Matheos förkylning tog ett rejält kliv framåt under natten, han har hostat och snorat och gråtit stora delar av natten. Imorse var han lite varm, han hostar hela tiden och han var lite för hängig för att jag skulle föra honom till dagis, så vi var hemma idag. Jag är säker på att febern bryter ut när som helst, och att nästa natt kommer att vara mycket värre. Men idag har vi varit ensamma bara Matheo och jag, och tagit det lugnt. Det blev soffmys för hela slanten, och vi har kollat Mumin och Teletabbies. En riktigt lugn dag.

Nu väntar jag bara på att resten av oss också ska bli sjuka. Lagom till julen förstås, men vad kan man. Vi får bara vara noga med att få i oss D-vitaminer varje dag, dricka mycket vatten, tvätta händerna ofta och hålla oss varma. Vad mer kan man göra liksom. 


Matheo som liten bebis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar