torsdag 31 december 2015

Det nya året 2016

Nu är det en halvtimme kvar av det här året. Jag har försökt blicka tillbaka och minnas vad som har hänt under det här året. Jag kan inte bestämma mig om jag ska köra en årsresumé eller inte. För så mycket har det ändå inte hänt mig, och så får jag känslan av att folk inte vill läsa om sånt.

Jag har fotograferat mycket i år. Jag fick äran att fota ena syrrans examensfoton, och en annan syrras förlovningsfoton. Jag tycker att det är så roligt att fotografera, och det är något som jag vill fokusera mera på nästa år.
Annat som jag har gjort är att baka. Det är jag ju ändå utbildad till, och i år har jag faktiskt bakat mer än vanligt. Också något jag vill göra ännu mer år 2016.
Vi var på ett bröllop i år, ett vackert vårbröllop. Kalas har vi varit en massa på, som alla andra år. Det som jag minns bäst av var nog mitt eget, då hade jag ordnat med grillfest i trädgården för hela min familj. Det var soligt och nästan varmt, man kunde liksom vara utan tröja en stund! Jag var så nöjd med alla dekorationer jag fixat, med bakverken, med maten och med stämningen. Allt var så perfekt.
På bloggfronten har det varit lite värre. Blogglusten har varit som bortblåst ibland. Det beror nog på att det usla sommarvädret gjorde mig deppad, jag hade ju sett fram emot att gå omkring i shorts och bikini på bakgården och sparka boll med pojkarna, men istället fick vi kanske tre sådana dagar. Och så en mörk höst på det, så inte undra på att jag inte riktigt har haft motivationen på topp. Galan 2015 var jag ju också på, som råkade bli en av de värsta kvällarna på året. Usch och fy för migrän!
Det största som hänt mig år 2015 var att jag började jobba på Friends & Brgrs. En stor omställning för mig, som varit hemma i nästan fem år. Pojkarna började på dagis, där de har trivts som fiskar i vatten redan från dag ett. Jag själv trivs också, med ett riktigt bra jobb. Det är skönt att få komma bort och göra något annat några dagar i veckan.

År 2016 kommer att medföra en massa saker. Både stora och små saker kommer att förändras, och det vill ni nog inte missa. Jag kan knappt bärga mig till det nya året börjar på riktigt! Så jag hoppas att vi tillsammans kan kliva ur 2015, och kliva in i 2016. GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA LÄSARE!


2 kommentarer: