söndag 13 december 2015

Baka med barn

Idag är det 11 dagar kvar till jul. Det slog mig igår att det inte alls är länge kvar. Jag har nog inte riktigt fattat att julen är här nu, för julkänslan har lyst med sin frånvaro. Men jag slängde in så mycket jul som möjligt i denna dag!
Först gjorde jag en väldigt annorlunda maträtt, för mig i alla fall, kyckling med julmustsås! Det blev supergott, och kommer definitivt att göra den fler gånger. Sen bjöd jag in lite folk hit på glögg till kvällen. När Matheo sovit på dagen bakade vi pepparkakor och julstjärnor, och sen dekorerade vi pepparkakorna. Nina hade kommit hit redan då, så hon hjälpte till. Att baka med två barn är inte så lätt, dom är nog för små ännu. En åt mjöl, en annan försökte baka 3 cm tjocka pepparkakor. En smög under bordet och åt upp sin deg, en annan sprang iväg med formarna. Men lite roligt var det ändå, och de fick några egna pepparkakor gjorda. Sen julpyntade vi lite till, lyssnade på julmusik och sen hade vi glöggkväll. Mamma och pappa hade med sig sånghäften, så vi sjöng lite fina julsånger också. Och nu känner jag faktiskt att den där julkänslan börjar smyga sig på! Härligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar