torsdag 5 november 2015

Throwback Thursday


För två år sedan ungefär, så såg vår vardag så annorlunda ut mot vad den gör idag. Då var fokuset mest på sömnen, för vi hade såna fruktansvärda nätter flera månader i rad. Jag hade enorma sömnproblem, och baby Matheo var en riktigt nattuggla. Han sov ju typ ingenting. Det här inlägget skrev jag för två år sedan.



Lycka

Ibland kommer de här dagarna när det känns som om man går på rosa moln redan när man stiger upp, att man dricker regnbågskaffe och äter rosa fluffmuffins till frukost, och som om en läkare klädd i Mimmi Pigg-dräkt kommit och opererat bort alla negativa tankar från både mig och barnen. Bra beskrivning, va? Idag är en sån dag. Vi sov länge idag. Matheo har inte ätit på hela natten, utan endast tre gånger har han vaknat, och när han fått nappen har han somnat om. Jag fick äta frukost själv. Elliot har lekt fint hela dagen osv osv. Efter lunch somnade båda gossarna, och jag som redan hunnit plocka undan här idag kan lugnt sitta här och njuta. Klart att de har gråtit både en och två gånger redan idag, men det hör ju föräldralivet till och jag tänker inte börja sucka över det. Jag har blivit mycket bättre på att se det positiva i vardagen nu. Och ni ska bara veta att livet blir mycket härligare då! Det gäller att ta vara på de små ljusa stunderna och verkligen bestämma sig för att njuta av dem. Och de dåliga stunderna bör man bara vifta bort så fort de är över så man glömmer dem snabbt. Ingen vits att börja grubbla och muttra över dem mera.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar