onsdag 18 november 2015

Medicin mot migrän

Tänk att ibland lyckas det. Jag har ju fått en migränmedicin för några månader sedan, men de få gånger jag använt den har den gjort mig så fruktansvärt illamående, att jag inte velat använda den mer. Men så fick jag en ny medicin mot illamåendet. Så igår provade jag de båda medicinerna tillsammans för första gången. Först migränmedicinen, och när migränen sakta började gå mer till illamående tog jag den andra medicinen. Och efter en halvtimme var allt över! Helt otroligt! Det kanske låter löjligt för er, men för mig är det underbart. Mina migränattacker kan verkligen vara plågsamma! Äntligen har jag hittat något som fungerar.


Att titta mot ett ljus kan till och med vara omöjligt när jag har migrän.

2 kommentarer:

  1. Jag lider också av migrän och det är så plågsamt. Vilken medicin har du? Jag har sumatriptan och den hjälper superbra men gör mig väldigt trött. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så hemskt! Det är sumatriptan som jag har :)

      Radera