söndag 27 september 2015

Två träd

I torsdags när jag kom hem från kvällskiftet var det ju mörkt ute. Pojkarna hade somnat och vi skulle se film. Jag frågade Lennart vad de hade gjort på kvällen. Som i förbifarten sa han att hans bror hade varit hit och sågat ner de två träd som vi pratat om att vi någon gång ska såga ner. Jaha, då var det gjort! På morgonen när jag drog upp gardinen såg jag att gräsmattan var full av söndersågat trä. 


Det syns inte så bra på bild hur mycket det är. Det där är bara hälften, och då hade jag redan dragit ett lass med ris till framsidan. 

Så igår släpade jag en hel del ris till framsidan, lastade på släpvagnen och körde tre lass till Ekorosk. Lennart fick agera arbetsledare, berätta hur jag skulle göra och sen agera bilskollärre när jag skulle backa med släpvagnen. Två tredjedelar av träden är ändå kvar på baksidan, men nu ska vi såga resten till ved, och så har jag hittat på lite nya projekt med en del av träden. Det ska jag börja på med imorgon. 

Idag är det grillfest i Bosund som väntar. Hela familjen ska samlas där, och vi kommer att vara där hela kvällen. Jag skriver mer imorgon, då svarar jag på frågan jag fick om var jag jobbar. 

Ha en fin söndag! 




2 kommentarer:

  1. Backa med släpvagn!!!!! Duktiga Minna!! Jättebra!!! h. mamma

    SvaraRadera