fredag 25 september 2015

Stand up komedi

När jag tidigare skrev om mina planer för de närmaste veckorna, så glömde jag ju en stor sak. Något som jag har vetat om i cirka ett halvt år. Biljetterna köptes i somras. Nämligen Sami Hedbergs show här i Jakobstad. För er som inte vet, så är Sami Hedberg en stand up komiker. Jag skulle vilja påstå att han är Finlands bästa. Jag tycker att han är sjukt mycket roligare än Sveriges Johan Glans, Robert Gustavsson, Henrik Hjelt m fl. Sami har exakt min sorts humor! Här kommer lite smakprov på vem han är.






Det var en superbra kväll! Jag hade inte så höga förväntningar, eftersom han i år ska göra 365 shower. Jag tänkte att han kanske inte orkar prestera mer. Men oj, så fel jag hade. Jag har fått torka tårar ut ögonvrån hela kvällen, för jag har skrattat så mycket! Inga gamla skämt heller, utan helt nytt material. Dessutom hade vi sjukt bra platser, tredje raden. Om jag får möjlighet att se honom igen kommer jag absolut att göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar