lördag 12 september 2015

Dejt med vän

Livet är inte alltid en dans på rosor. Alla har vi bra och dåliga dagar, och i perioder är de dåliga dagarna fler än de bra dagarna. Jag kan ibland inte förstå hur jag kan få ha det så bra som jag har det idag. Bara att tänka tillbaka på hur jag mådde för två-tre år sedan får mig att inse hur lycklig jag är! De flesta dagar är bra dagar numera, och så även idag.

Jag började dagen med att städa huset. Vi åt en god lunch, och sen tog Matheo sin tupplur. Vid fyratiden var det dags för dejt! Josse och Othilia hämtade upp mig, och vi for till Mr Banks. Jag har aldrig ätit deras pizza förr, och jag har verkligen missat något! Det var den godaste pizzan jag ätit! Inte bara pizza, utan det var den näst bästa maten jag ätit någonsin! Jag valde en pizza med kallrökt lax, kräftstjärtar, citroncréme och dill. 


Efter pizzan satt vi i vårt vardagsrum i flera timmar med fotbad, godis, dricka och tända ljus. Lennart hade åkt iväg med barnen, så vi fick huset för oss själva. Så härligt det var att bara fokusera på sig själv, att få prata ostört och ingen som hänger i byxbenet eller står och hoppar bredvid en. Det var en riktigt fin kväll, med en fin vän!





2 kommentarer:

  1. Så mysigt och fint att få ha en sån vänskap!

    SvaraRadera