torsdag 16 juli 2015

Snygga till lite

Idag är det lite utomhusarbete som gäller. Vi har väldigt mycket buskar här runt huset, och på framsidan så håller dom på att bli lite väl stora. Vi har så lite gräsmatta på framsidan, så nu när häcken blev klippt så ser det mycket större ut. Nog för att jag gillar när det är lite lummigt, men det blev mycket finare och större nu!

Övre bilden före, nedre bilden efter.


Och ja, våra blomrabatter håller på att växa igen. Jag orkar inte riktigt ta itu med att rensa dem, av tre olika orsaker. 
1. Myggor! Jag är en myggmagnet, och jag står inte ut med hundratals kliande myggbett. Det känns inte värt det. 
2. OM jag nu skulle ta itu med att rensa, så vill jag ju att det ska vara varmt och soligt. Men var är sommarvärmen??? 15 grader i skuggan är inte sommarvärme! 
3. Jag har inte gröna fingrar. Jag önskar att jag hade det, men så mycket bryr jag mig inte om blommor och trädgård. 
Men en dag ska jag väl ta itu med dem. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar