fredag 31 juli 2015

Släktträff

Nu är det på gång, Elliot har fått vårt gamla rum som sitt. Vi sover alltså i det som har varit hans rum/lekrummet. Just i det rummet har alla tapeter rivits ner, och jag har slipat alla ojämnheter. Lennart har rivit bort "lådan" som skyddat rören som går längs med taket. Imorgon ska jag spackla, och så ska taket och väggarna grundmålas. Taket är just nu grått, och det vill jag ju att ska vara vitt. Väggarna ska bli gråa. Jag kommer inte att visa hur det kommer att börja se ut, alltså inspirationsbilder, utan jag visar väl lite efter hand. Det kommer att ta tid innan det är helt färdigt, för vi har andra saker på gång också. Men jag tror det kommer att vara värt väntan.





Ikväll var vi på släktträff. Varje år ungefär samma datum ordnas släktträff vid Assarlid. Pappa har tolv syskon, jag har 50+ kusiner, och minst lika många kusinbarn. Så vi brukar vara en del folk. Vi hade med oss filt, mat och kaffe, för där grillas alltid. Pojkarna hade många lekkompisar, och även vi vuxna hade lite stafett. En rolig kväll har det varit, precis som varje år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar