söndag 26 juli 2015

En vecka kvar

Nu är det bara en vecka kvar av Lennarts semester. Jag undrar hur det kommer att kännas när vi är tillbaka i vardagen igen. Jag vet att det säkert kommer att kännas lite tungt att återgå till det vanliga, för just nu är allting bara så härligt. Jag har skrivit det här säkert många gånger de senaste veckorna, men det är sant. Men lite skönt ska det bli förstås, att få in lite ordentligare rutiner igen, fasta mattider och komma ikapp med sömnen. För jag sover ganska dåligt just nu, inatt kunde jag verkligen inte somna, så ännu klockan halv fyra låg jag och vände mig. Och det fungerar ju inte riktigt med en morgonpigg tvååring.
En lite rolig och rätt så spännande grej händer i höst. Elliot ska börja dagklubben! Två dagar i veckan ska jag alltså lämna bort honom, och jag bara undrar: hur kan det gå så snabbt?! Hur kan jag ha en så stor pojke redan, som fyller hela fyra år i höst, och nu får börja gå i dagklubb??? Men samtidigt vet jag ju att det bara kommer att bli roligt för honom, att träffa nya kompisar, leka och sjunga, pyssla och rita.


I alla fall, nu när vardagen kommer emot igen så tänkte jag ta upp bloggandet ordentligt. Satsa mer på bloggen med mycket och fina bilder, mer genomtänkta och varierande inlägg, och bättre uppdatering. Jag ska göra ett skrivbord för datorn och alla tillhörande grejer ännu i sommar så det kan jag kalla för blogghörnan, så hålls nog motivationen uppe också. Nu är "bloggsemestern" över!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar