torsdag 25 juni 2015

Stövlar, tydligen.

Jag funderar vidare på sommarplanerna. Nu är jag nästan säker på att det i alla fall kommer att bli en resa till Tammerfors, eftersom vi behöver (läs: jag vill) till Ikea, och så shoppar vi vid Ideapark också. Barnen behöver nya kläder snart, så ska man ändå ditåt kan man ju gärna besöka den stora affärsstaden.
Jag älskar att köpa kläder åt barnen, det finns så mycket fina och coola plagg! Små coola converse, snygga jeans, lippisar, sportjackor, och mina pojkars favorit: stövlar. De älskar stövlar, av någon anledning. Ska vi ut drar de snabbt på sig stövlarna innan jag hinner reagera, så jag får byta till vanliga skor åt dem. De går gärna omkring med dem inomhus också, fast de inte får.
Nå, stövlar är faktiskt en sak som står på shoppinglistan i sommar. Bådas stövlar är för små, och har hål. Och med tanke på sommarens väder så kan vi nog inte vänta till hösten med att köpa nya. Viktigt är dock att de får välja själva hur de ska se ut, och jag vet inte om vi kommer att ta med barnen till Tammerfors, så vi får väl köpa dem här från nejden då.
















Okej, skrev jag just ett halvt inlägg om stövlar? I alla fall, idag på förmiddagen var jag till tandläkaren med Elliot. Jag förklarade innan vad som skulle ske där, och Elliot var riktigt duktig. Han gapade stort, låg stilla och tittade i taket. Han fick godkänt, och fick med sig en ny tandborste och fick sen välja en liten leksak. Alltså det har ju blivit lite väl mycket hvc-besök den senaste tiden, och Matheo var ju också till tandläkaren för någon vecka sedan. Kan ni gissa vilka av leksakerna de har valt, nästan varje gång? Jo, de där små plastbåtarna. Jag tror vi har 5 av dem nu. Vad kan man göra med dem? Ingenting. Leker pojkarna med dem? Nepp. De bara finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar