söndag 14 juni 2015

Kalas

På onsdag blir lille Matheo 2 år! Än en gång får jag konstatera att tiden går snabbt! Han har blivit så klok, pratar hela tiden, lär sig nya saker, och är snart lika stor som storebror. Min lilla MeoTeo.





Vi bestämde oss för att ha kalas denna helgen, så igår kväll kom hela min familj hit, och då menar jag hela min familj för min bror med familj är hemma från Sverige! Och så kom också barnens fammo och faffa hit. Jag älskar att ha stort antal gäster. När hela huset är fullt, man får knappt sittplats, det är barn överallt som leker, skrattar och härjar, och alla pratar och har roligt! Och så var det igår, precis som jag älskar det!


Jag hade gjort tårta åt Matheo (daah!) med hallon- och vanilj/vitchokladfyllning. Jag gjorde den färgrann, och med en nalle på, för Matheo tycker om dem. Och så kalastema med paket, ballong och blommor.



Ikväll kommer ännu faddrarna Fia och Matti hit, så vi fortsätter kalasa. Det har blivit en hel del sött den sista tiden, så nästa vecka mellan måndag och torsdag är det sockerfritt som gäller för mig. Jag har aldrig ens försökt hålla mig helt sockerfri förr, men nu känner jag att det har blivit för mycket. Om det går bra så fortsätter jag efter midsommar sen också. Håll tummarna att det går bra, för jag har ett enormt sockerberoende!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar