torsdag 21 maj 2015

Sjuk

Usch, jag har haft magsjuka. Det är inget roligt alls! Jag vaknade cirka hundra gånger natten till förrgår och mådde dåligt, och till sist fick jag springa upp och spy. Jag kände genast att febern slog till, och hela den dagen hade jag hög feber och kände mig knappt vid liv. Igår mådde jag bättre, men var fortfarande lite sjuk. Lillasyster Nina kom till räddning och var ute en stund med pojkarna i sandlådan. Fast det regnade och var kallt. Men kvällen innan hade Lennart och pojkarna hämtat hem sand till den, och det första Elliot sa på morgonen var att han ville ut till sandlådan. Så hade hon med sig färdig lunch till barnen, bara att värma upp. En riktig ängel, alltså! Själv ville jag inte äta så mycket igår, mest bara yoghurt.
Mot kvällen kände jag mig bättre, och badade till och med bastu för att fräscha upp mig. Sen kröp jag ner i en renbäddad säng, vilken känsla!



Idag är det så vackert väder, så vi ska nog ut i sandlådan igen. På kvällen kommer Nina hit, då ska jag öva på hennes examensfrisyr som jag ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar