lördag 23 maj 2015

Blommor och en nyckelpiga

Lite bilder från vår trädgård.


Det är lite spännande just nu att se vad det kommer upp för blommor hit. Vi köpte ju huset då de flesta blommor hade blommat färdigt, så jag får se nu snart vad som finns i våra rabatter. Dessa kom plötsligt upp i rabatten på framsidan. De såg först ut som ogräs, men sedan kom dessa fina blommor, så de får vara kvar oavsett. 


Dessa, som jag har glömt namnet på, köpte jag från Sunds för några veckor sedan. De kommer att stå sig flera år, och täcka marken när de växer, om jag förstod det rätt. Jag tyckte de var så gulliga med sina runda bollar!


På ena bärbusken såg jag årets första nyckelpiga igår. Jag såg också första fjärilen för i år. Det om något är tecken på sommaren! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar