tisdag 16 december 2014

Julstämning med snö

Nu börjar julstämningen smyga sig på lite. För det har ju snöat! Lite tråkigt förstås att det smältar bort direkt, men det finns lite hopp om att vi kommer att få en vit jul i alla fall! 
Idag har vi haft en rutten morgon. Jag blev väckt 07:57! Och då var Matheo ledsen, för Elliot hade klättrat upp i Matheos säng och kastar ner täcke, kudde och madrass på golvet. Sen hade han klättrat ner igen och lagt tillbaka allt utom madrassen, samt sin egen kudde, täcke, lakan, madrass, sängöverkast och till och med mattan. Så det var bara att trösta och bädda om. Sen hade en av pojkarna kissat igenom blöjan, det var gråt, bråk och trots direkt från start. Lagom tills jag började slita mig i håret av frustration fick jag meddelande om att det är parkträff med mina vänner idag. Gissa lyckan! Så efter frukost, mer gråt, bråk och trots vid påklädning så kom vi oss iväg med vagnen till parken. Barnen fick leka och vara glada, och jag fick prata och umgås med fina vänner. 
Så det har varit en ganska bra dag ändå. Och kvällen vet jag att kommer att vara riktigt rolig, för då åker jag med mina systrar till Kokkola på julklappsshopping! Det är alltid roligt att träffa systrarna, för vi är helt knäppa och bara skrattar åt allt! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar