måndag 29 december 2014

Julafton 2014

Ah, julafton. Årets mest efterlängtade dag, eller? Mm, ungefär. Och varje år lycka det bli en superdag! Jag tror jag aldrig har haft en dålig julafton, faktiskt. I år firade vi för första gången på endast ett ställe, och det blev vid mina föräldrars. På söndagen innan hade svärföräldrarna bjudit in till julmiddag för de som inte firade julafton där. Nå, på förmiddagen åkte vi dit. Mommo kom ungefär samtidigt, och mamma hade redan lite förberett matlagningen. Genast satte vi igång med att göra alla delikatesser som skulle stå på julbordet.



Rosolli. Har den ett anat namn på svenska, tro? Vi pratar alltid bara om rosolli.


Färdig att serveras.


Mor viker servetter.


Julmusik på i bakgrunden. Ser ni att skivan är alldeles sned? Men den funkade perfekt ändå.


Förrätten, mums!


Efter maten vilade vi en timme ungefär, lagom till Kalle Ankas jul. Att titta Kalle är inget absolut måste på jul, men om vi hinner äta färdigt så ser vi det oftast. 
Vi sjöng lite fina julsånger efteråt, och sen kom tomten och delade ut paket. Jag har varit riktigt snäll i år, visade det sig. 

Resten av kvällen spelades det spel, pratades och skrattades så jag nästan trillade av stolen. Choklad fanns vart jag än tittade, och barnen var nöjda med sina nya leksaker. En väldigt lyckad julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar