lördag 20 december 2014

Frånvarande

Lycka. Det är ett ord som beskriver känslan de senaste dagarna. Lycka, blandat med stress, trötthet, sömnlöshet, irritation och lite gråt. Men överlag känns allt bra nu. För nu är det inte många dagar kvar till julafton, och granen är pyntad. Bara två pyttejulklappar kvar, och två att slå in i papper. Lennart är ledig, och kommer att vara det länge. Min kära bror med familj kom hem igår, och det är ett år sedan vi sågs sist! Igår var också första gången jag fick se deras nykomling, som ju ändå snart är ett halvår! Igår kväll samlades vi alla vid mor och far, och så roligt att för en gångs skull vara ALLA i familjen samlade. 

Så nu när Lennart är ledig, min bror + familj är hemma och julen närmar sig, så känner jag mig lugn och lycklig. Det är inga stora måsten kvar, julen kommer fast det inte är så noga städat, och fast jag inte bakat de tio sorterna jag ville baka. Nu är det bara tid med familjen, utevistelse och roliga saker som gäller. Om jag för stunden tycker att jag vill skura huset från golv till tak, så gör jag det. Om det lockar mer att dra omkring med barnen i pulkan, så gör jag det. 

Jag tror att vi alla är överens om att en blogg inte är något som behöver prioriteras högt nu strax innan jul. Så jag kommer att uppdatera om och när jag vill, oberoende om det är tre gånger om dagen eller ett inlägg i veckan. Efter nyåret tar jag nya tag! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar