måndag 8 december 2014

Det här med Idol

Vi missade ju Idolfinalen i fredags, för vi 1. Har ingen tv, och 2. Var på julmiddag samt 3. Barnen somnade sent. Så vi gjorde som alltid, såg Idol först på lördagskvällen. Oftast bryr vi oss inte om vi råkat se vem som åkt ut, men eftersom det nu var final, och jag hade starka åsikter om vem jag hoppades skulle vinna, så har jag varit nästan helt internetfri hela lördagen. 
Så till kvällen satt jag med spänning och väntade, och jag tyckte det märktes rätt bra vem som förtjänade att vinna. Och hon vann, Lisa! Helt klart rätt vinnare! 

På söndagen gick vi ut i skogen hela familjen. Vi har bara varit inne och kikat lite förut, men nu gick vi och undersökte stigar, klättrade på stenar, och såg vart man kom ut. Jag blev glatt överraskad, för skogen är så otroligt fin, stor och alldeles perfekt! En bit in finns en perfekt pulkabacke, som kommer att vara välbesökt om vi bara får någon snö. 

Just nu håller jag på att koka risgrynsgröt. Efter maten ska jag och Elliot baka pepparkakor och julstjärnor. Med julmusik i bakgrunden förstås. 




2 kommentarer:

  1. Man kan ju välja att inte skaffa tv på grund av flera anledningar. Vilken e er anledning? :)

    SvaraRadera
  2. Nå, vi ser allt vi vill se från dator, alla filmer och tv-serier osv. Dessutom tar en tv mycket plats, kostar pengar och så vet jag inte när vi skulle ta oss tid att se på tv :)

    SvaraRadera