måndag 1 december 2014

#BLOGGJULFEST14

På en hel massa bloggar kan ni läsa om julfesten, bloggjulfesten! Jag tänkte att det blir lite tjatigt att läsa samma sak om och om igen, så jag drar en kort version av festen, vad jag tyckte om den och så.
Ja, först och främst, dresscoden var gala: Love it! Vad härligt att verkligen få klä upp sig till max, i långklänning, höga klackar, massa smink och uppsatt hår! Visst fast det sådan som inte tog det på allvar, men jag ville verkligen på all in. Det är mycket roligare då. Nå, festen var ju på en herrgård, lyxigt! Vi fick fördrinkar bestående av glögg, vi fotograferades av bildbolaget Du&Vi och satte oss på våra platser. Det blev välkomsttal, förrätt, varmrätt, efterrätt, tal av Malenami, mingel, många skratt, roliga diskussioner, nya bekantskaper, julmusik, en hel del fotograferande av allt och inget, utlottning av presenter, goodiebags... ja, precis som en bloggjulfest "ska vara".













Maten var god, jag åt nästan för mycket! Så när det var dags för efterrätten visste jag inte hur
jag skulle orka det också. Men såg sen att det var plommonkräm, och det har jag aldrig gillat, men åt lite i alla fall. Det var inte så dumt ändå.














Tre estenomer hade som uppgift att välja ut kvällens snyggaste frisyr, sminkning och outfit. Gissa min förvåning när jag blev utvald till snyggaste outfit! Jag fick ett pris för det, och det kommer i ett annat inlägg. Tack igen Sofia!


Josse var en av de fem arrangörerna. 



Goodiebagsen innehöll lite olika saker. Vad som fanns i min får ni se senare. 


Glada jag!


Två snyggingar, Annika och Elisabeth.


Jag och fin fina vän!


Jannike och Michelle, också två snyggingar!


Tack till allihopa, det var en supertrevlig kväll! Jag hade så roligt!

2 kommentarer:

  1. Man kan aldrig läsa för många blogginlägg om julfesten. ;) Superhärligt inlägg och fina bilder! Din klänning var verkligen vacker och passade dig perfekt, så utmärkelsen du fick var välförtjänt. ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå det är ju sant ;) tusen tack Maria! :D

      Radera