onsdag 31 december 2014

ÅRSRESUMÉ 2014 DEL 1

JANUARI:

Till nyår bjöd vi in ett gäng kompisar till vårt och åt trerättersmiddag. Jag och Lennart hade fixat och kokat och dukat, och riktigt lyckat blev det. Ett riktigt bra avslut på 2013, och en bra början på 2014.



Vi hade förkylning efter förkylning, och magsjuka. 


Jag var nervös att vi inte skulle få någon snö alls, men visst kom den tillslut. Härligt!


Jag hade riktigt mörkbrunt hår, men färgade det ljusare.



Vi fick vår nya säng, och jag ändrade (än en gång) om i sovrummet. 


Matheo ställde sig upp i krypställning och ville framåt. Han var en riktig solstråle, som alltid var nöjd, och kunde få ett isberg att smälta med sitt leende. 


Pojkarna krånglade extremt mycket med sömnen. De vaknade varenda natt, och kunde vara vakna länge. Matheo ville inte sova i sin säng, och Elliot kunde inte sova i sin säng. Han steg nämligen upp och lekte om nätterna, utan att väcka oss. Det var lite tufft då, när jag inte fick sova ens en natt ostörd.



FEBRUARI: 





Matheo övade på nya miner, HAHA! Han fortsatte också att öva sig på att krypa, och till sist tog han sina första krypsteg. Han blev åtta månader i februari, och jag kommer nog aldrig att glömma att det var då han började sova hela nätter. Det gör han än idag. Visst har det funnits korta perioder då han också har vaknat någon natt, men han har alltid sovit otroligt bra!


Lennart hade ledigt från jobbet, så vi passade på att åka till Touhutalo. 


Vi firade vändag med fin frukost och lite presenter. 



Jag och Lennart åkte ner till Tammerfors och sov över på hotell. Lyxigt värre. Pojkarna var hos fammo och faffa så länge. Vi skulle till Ikea och till Ideapark för att shoppa lite barnkläder. 




Mina fina barn. Matheo åtta månader, och Elliot två år tre månader.



MARS:




Tydligen åt vi lyxfrukost varje söndag.


Mitt hår var så långt och fint, det saknar jag!


Jag köpte Lådan. Med stort L. 


Våren kom snabbt. Det var en väldigt kort vinter.


Matheo åkte på lunginflammation.  Två nätter på sjukhus blev det.



Vi lekte mycket ute, och njöt av solen. 


Våra katter. I mars hände nog inget speciellt med dem, men de kan få vara med i alla fall.


Och de första blommorna kom hastigt upp. 


Gossebarnen. 



APRIL: 




Jag och mina vänner ordnade loppis i Larsmo. Det gick över förväntan! Flera besökare berömde och skröt på oss, och ännu fler undrade om/när vi ordnar ett till loppis. 


Påsken kom, och jag ville plötsligt påskpynta. 


Elliot började visa intresse för matlagning, så han fick ofta hjälpa till med maten. 


Mera påsk.


Ett gäng glada påskhäxor och en söt påskhare. 


Mitt hår hade blivit så långt! Men väldigt gult. Men ååh, jag skulle kunna byta tillbaka när som helst!



MAJ: 






Vi firade första maj hemma med strålande sol, systrar på besök och vattenballonger. Jag hade bakat munkar, gjort egen mjöd, och vi hade en riktigt fin dag.


Nixa hade fixat ett maffigt sår åt sig på nacken, och Morris hade slarvat med pälsskötsel. Så här blev resultatet av det.



Jag fastnade färgen svart. Vardagsrummet fick sig en liten förändring, och det var nog det bästa som kunde ha hänt åt det rummet.


Jag bakade cheesecake. Oj, så jag vill baka cheesecake nu bara för att jag tittar på den här bilden! 


Lusten att baka blev stor när jag fick min fina köksvåg till morsdagen!



Vi var mycket utomhus i maj. Vädret var ju så härligt, och det var rätt varmt, Vi tog fram poolen för första gången, och jag tror att vi var ute varje dag. 



Jag tog äntligen tag i vår blomrabatt. Eller det var ju en igenväxt, före detta blomrabatt. Jag kan absolut inget om blommor, och är måttligt intresserad, men jag var så nöjd med resultatet. 


DEL 2 kommer imorgon. Idag ska vi iväg till Bosund, och vara borta hela dagen. Jag hoppas ni alla har en jättebra nyår! VI SES 2015!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar