fredag 12 september 2014

Soligt men tråkigt

Fredag! Och jag tycker inte ens att det är roligt med fredag denna vecka. För det betyder att snart är det måndag, och på måndag far Lennart bort och jobbar. Han kommer hem först på torsdag eller fredag, vilket är en evighet att vara hemma själv! Och värst av allt är ju att han kommer hem då till helgen men far nästa måndag också. Så två veckor ska jag låtsas vara ensamstående mor till två busiga ungar. Hur ska det gå? Det får vi se nästa vecka. 

Idag hade jag tänkt att vi skulle hitta på något roligt! Typ besöka nyöppnade Maxifun, ta vagnen med till stan och shoppa kläder åt alla tre, och köpa nya leksaker. Eller kanske köra bort till Kokkola och se vad vi hittar där. Och så skulle vi behöva åka ett varv till Bosund efter mera saker, böcker och våra katter. Grannen tar hand om dem nu just, och vi tänkte hämta dem i helg. Nå, börjar klä på oss efter frukosten och inser plötsligt att bilen är borta! Just idag har Lennart tagit Mazdan då han ska besikta den då han slutar. Idag av alla dagar. 
Så vi får helt enkelt vara hemma idag då. Jag har i alla fall bestämt att åka och shoppa lite ikväll, för att trösta mig lite, haha. Och så insåg jag när jag höll på att packa ner mina kläder att jag har sjukt lite kläder. Det är minsann dags att skaffa nya, för det var en hel del som kastades när vi flyttade. 


I alla fall har vi soligt inomhus idag. Fick lite solrosor av svärmor i förrgår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar