lördag 20 september 2014

En hel massa inredning

Det har blivit en hel del inredning idag. Jag började dagen med att åka till Blossom. Jag letar efter snygga handtag till en byrå som blivit ommålad, och jag vet att man kan hitta riktigt fina knoppar där. Tyvärr hade de inte tillräckligt många, så jag får åka till Kokkolas Blossom någon dag. Men jag kom ju inte därifrån tomhänt, utan jag hittade söta ljuskoppar till hyllorna i vardagsrummet. 


På eftermiddagen for min lilla familj till Bosund för att plocka de sista sakerna, och för att städa lite. Själv påbörjade jag ett projekt som ni får se senare, och ett annat som ni kan få se nu. Dessa lampor fanns här när vi flyttade in, och de togs ner illa kvickt! 


Jag tog bort gallret, baksidan och några stift som fanns på dem, och så målade jag dem svarta. Ännu ska de målas ett varv, och sen ska de upp på väggen. Små söta hyllor ska de bli. En bättre bild får ni när de är klara. 

Sen åkte jag till mammas och pappas, och blev genast bortskämd med kaffe och koppkaka. 


Jag lånade deras dator och printer, och gjorde två tavlor. De ska upp ovanför sängen tillsammans med mitt förstnämda projekt, men ni får se det när sänggaveln är på plats. Den är ännu i Bosund, omålad. 
Det är så kul att fixa och pynta hemmet. Det blir så mysigt, och känns som eget, förstår ni hur jag menar? 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar