måndag 9 juni 2014

Min helg

Ja, en vettig kommentar på förra inlägget: jag låter bli att svara på vaccinkommentarerna. För det kan diskuteras i all evighet, men det kommer alltid att finnas de som är för vaccin, och de som är emot. Det enda jag har att säga nu är att jag hoppas att alla läser själva ordentligt, och inte fattar något beslut bara för att kompisen eller systern säger att det ena är rätt. 

I helgen har jag varit och serverat på min kusins barns studentfest. Jag och Hanna var där och tog hand om köket, så vår kusin fick umgås med gästerna. Vi hade riktigt roligt, och jag tyckte detta var smart. Så där ska jag ordna till nästa stora kalas, fest eller nåt dop, så någon annan får ta hand om serveringen. Som tack fick vi varsin Mariskooli + dessa, som jag tänkte på för någon vecka sen men inte ätit på flera år. 


Jag tänkte på att ingen varit hit och sålt sådana, och att jag definitivt ska köpa nästa gång jag hör om någon som säljer. Så perfekt att jag nu fick denna! 

På söndagen var vi på pingstmötet här i Bosund. Vi hade med syskonvagnen så pojkarna fick sitta i den. Elliot var nog upp och gå lite, och han gick inte iväg så långt, utan han såg oss nästan hela tiden. Fammo och faffa tog dem också en stund, så vi fick fara in i bönhuset själva. 
Tidigt på kvällen började vi få så varmt, så vi åkte till en liten simstrand här i Bosund. Ingen simmade, men Elliot vågade sig ut en bit. Det är nog den mysigaste stranden, och jag gissar att vi kommer att åka dit många gånger i sommar. 





6 kommentarer:

  1. Jamen tänk va braa att vi alla människor tänker och tycker olika . Tråkigt om vi sku ha gemensamma tycken . Bra med variation :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo klart att det är bra att alla tycker och tänker olika, men just i denna frågan skulle det ju vara bra om alla hade samma åsikt, eftersom det är en sån stor sak. Tänk om alla tyckte att vacciner är bra, alla skulle ge dem åt sina barn, och ingen skulle tycka att någon är en dålig färälder för det. Eller tvärtom, om alla tyckte att det är en dålig sak. Då skulle det inte ens finnas vacciner, och den här debatten, som aldrig tar slut, skulle inte finnas. Eller har jag fel?

      Radera
    2. Jag är en som är emot vacciner och känner mig SÅÅ TRYGG med detta beslut som jag tagit helt själv genom att läsa på och tänka med mitt eget huvud. Jag tycker INTE ALLS att du eller andra som nu råkar tro att vacciner är världens underverk skulle vara dåliga föräldrar utan är bara ledsen över att ni tror på dem.
      Vaccinindustrin är så dyrbar att världen antagligen skulle gå i konkurs om alla plötsligt slutade med dem ;)
      Man får välja själv men tänk över saken ända tills man känner sig trygg med sitt val.

      Radera
  2. Det känns som om de föräldrar som vaccinerat sina barn själv titulerar sig som sämre förälder, kanske för att de är rädda över de beslut de tagit? För aldrig har jag hört en förälder bli nedvärderat över att ta vaccin. Däremot får vaccinkritiska mothugg dagligen som om man vore dum i huvudet då man valt att inte ta. Kanske är det rädslan för att ens vaccinerade barn också skall få någon sjukdom som te.x. finns på vaccin.me sidan, klart det tituleras som skrämselpropaganda då det säkert är skrämmande över att tänka att ens egna barn kan bli utsatta av nått av det som står där. Att säga att det inte räknas som tillräcklig info är lika som att blunda för barnens välfärd. Själv känner jag mig väligt trygg att gå in där för att vi valt att motstå det som kan hända. Och förut tyckte de flesta att vaccin var bra för att man trodde att de tog bort sjukdomarna, idag har man kommit så långt att man via forskningar och undersökningar ser att Nej, kanske de inte heller var så bra, därav de delade åsikterna om vaccinen, en del väljer att se, en del väljer att blunda. Och så kan vi ju ta in det här med att röka då man är gravid/ammar....stackars små liv som inte har någon valfrihet själv, klart det inte spelar nån roll om de får en vaccinspruta eller två då heller....

    SvaraRadera
  3. Anonym 14:22, det första du skrev håller jag inte alls med om. Snarare tvärtom, vi som vaccinerar "sprutar in gifter i våra barn".
    Fast nu känns det som att ni båda missförstod det jag skrev, men orkar inte börja förklara mig. Nu lämnar vi detta och går vidare, åtminstone jag har vettigare saker för mig :)

    SvaraRadera