torsdag 19 juni 2014

Kalas och en massa sjukhusbesök

Hej på er! 

Nu är det såhär att jag inte mår så bra. På tisdagen, då Matheo fyllde ett år, så fick jag sitta hela kvällen vid akuten, istället för att vara hemma med min lilla stora baby. Det började redan i lördags med magknip, men hade inte tid att tänka på det, för vi hade ju ett kalas att ställa till inför. Kalaset hölls ikväll. Igår bakade jag ändå tårtbotten trots smärtan, och idag på morgonen åkte jag till labben och lämnade prov. Sen snabbt via Prisma och sen hem och göra klart tårtan. Ställde till det sista, och på kvällen kom gästerna. Ett riktigt roligt och trevligt kalas. Mamma tyckte jag såg blek ut, och när alla åkt hem så kände jag mig slö. Febern hade kommit, den som läkarna sagt åt mig att ringa direkt om jag får. Jag hade hur som helst tid till akuten igen vid halv 9, så åkte dit, berättade läget och fick lägga mig i ett rum. Läkaren tyckte att jag kunde åka hem, men komma tillbaka på morgonen. Så imorgon ska jag göra ett nytt besök till sjukhuset. Febern har stigit ytterligare, och smärtan blir värre och värre. Får se om jag kan vänta till morgonen på att åka in. 

Trots allt elände är jag så nöjd att vi i alla fall hade kalas, och att jag klarade av att baka tårta. Matheo var väldigt glad åt allt folket och fick många finfina presenter! Och jag fick tänka på annat i någon timme. 


5 kommentarer:

  1. Äsch va tråkigt! Hoppas det ordnar upp sig fortare än kvikt.
    Styrkekramar till dig!
    H. Annika

    SvaraRadera
  2. Ååhnej! Låter som de sku kuna vara blindtarmen, me tanke på magknip och feber (inflammationssymtom som du säkert vet). Hoppas du får hjälp å int behöver ha ont länge, krya!! Å grattis till Matheo, vilken fin tårta han fick :)

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha! Alla fyra läkare jag träffat trodde också att det var blindtarmen, men den opererades bort för fyra år sen. Igår fick jag veta vad det var, och äter nu tre olika mediciner, så nu hoppas jag att det reder upp sig. :)
    Ja, jag blev väldigt nöjd med tårtan, så enkel och söt. God var den också :)

    SvaraRadera
  4. vad var de för fel då?

    SvaraRadera
  5. Vad var de för fel? Gravid? Missfall?

    SvaraRadera