tisdag 24 juni 2014

Bättre dagar har vi haft

De senaste dagarna har varit lugna. Igår kom mamma och hämtade pojkarna från morgonen, och jag stannade hemma. Jag var ensam, i total tystnad, och låg i sängen hela dagen med lite godis och Friends! Det kallar jag egentid, bästa dagen på länge! Inga måsten, inga blöjbyten, inget ljud från en leksakslåda som töms ut på golvet med ett väldigt brak, inget gnäll. Det enda jag skulle göra var att vila, och det gjorde jag minsann. 

Någon undrade ifall jag var gravid eller fått missfall. Nej, men inflammerad livmoder, så gissningen var inte så långt ifrån. Äter antibiotika för fullt och vilar så mycket jag kan. Imorgon är det dags för blodprov, för att se ifall infektionsvärdet har sjunkit. I torsdags var det 100, och jag tror nog att det är på väg neråt. Jag hoppas på det bästa! 

Idag skulle jag kunna säga att vi haft en bra dag. Men nej, riktigt jobbigt blev det ett tag. Båda gossarna har varit sura och gnälliga från och till idag. Jag tänkte att de nog blir nöjda om vi far ut. Men det blev nästan värre, då den elaka mamman promt skulle ha på dem en massa kläder. Nå, vi stekte lite sand och gräs i sandlådan, "åt" och sen lag jag dem i vagnen och gick på promenad i hopp om bättre humör. Det gick bra, men sen vände den elaka mamman hemåt, och det gjorde den äldste på klart för mig att det var det hemskaste han varit med om! Han skulle kunna sitta i vagnen fast till Helsingfors han, bara man inte svänger om och går hemåt. Haha, jag kan bara skratta åt vår dag just nu, men bättre dagar har vi nog haft! Vi hoppas på en sådan tills imorgon. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar