tisdag 10 juni 2014

Älskade måndag

Jag minns förr i tiden, när jag var ung och gick i skolan (haha, var bara tvungen) så hatade jag måndagar. Eller hatade är väl lite väl starkt ord, men de sög. Man visste att man hade en lång vecka framför sig, med skola, skola och mer skola. Numera är det inte alls hemskt med måndagar, mitt "jobb" har jag ju med mig hela tiden, dygnet runt så det är inget speciellt tråkigt med just måndag. Tvärtom är det ofta en nystart med pyttesmå grejer. Som t. ex. att vi lovar oss själva att vi ska äta bättre, eller somna tidigare, eller mindre telefontid den veckan. Jag brukar vara riktigt taggad faktiskt. Även idag har jag varit det. Har hållit köket rent hela dagen, lekt och gosat extra mycket med barnen, gett dem mycket uppmärksamhet, lagat ordentlig lunch samt middag tills Lennart kom hem. Humöret har varit på topp hela dagen och nu hoppas jag på en bra natt så vi får ha en lika bra dag imorgon. 



Jag bjuder på två bilder från söndagen. Dessa blev tagna medan jag inte alls var beredd. När L sen tog ordentliga foton så blev det till ingenting. För L är ingen bra fotograf (shh!), solen låg på från fel vinkel och kameran hatade mig tydligen. Så kan det gå. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar