torsdag 8 maj 2014

Trots, häst och kokosbollar

Jag börjar sakna att blogga så ofta som jag gjorde förr. Så även om jag kanske inte har så mycket att blogga om så ska jag försöka pladdra på tills det blir ett inlägg. 
Idag var det egentligen meningen att jag skulle åka med en högstadiekompis till stallet. Hon har köpt en häst, och undrade om jag ville komma med och rida. För någon månad var jag med henne till stallet, och jag åker gärna igen. Men givetvis hänger stegringen envist kvar, så jag fick stå över idag. Suck!

Varför är det så, att jag har feber ungefär en gång på några år, men stegring har jag vid ca varannan förkylning? Redan vid 36,8 grader är jag slut och hängig. Som vanligt har termometern visat runt 36,9-37,2 de senaste dagarna. Hur kan jag känna mig så trött vid så pass låg temperatur ändå? Jag hade ju förstått om jag hade haft runt 39 grader...

Idag var det riktigt tungt ett tag. Jag var supertrött och hade hämtat Elliot från parken. Han ville inte hem, han ville inte ha på sig mössan, och inte stövlarna, han kastade sin lastbil i diket, blev som en mask när jag lyfte upp honom, och var trotsig och gnällig när vi skulle in. Dessutom väckte han upp Matheo med sitt gnäll, och givetvis var Matheo ledsen då han inte fick sova och... Ja, ni hör ju. Men jag beslöt mig för att vara en god mor och började laga lunch och prata pedagogiskt med barnen. Fiskpinnar med egengjord sås blev det, mums! Efterrätt gjorde jag också, kokosbollar. Fast av dem fick Elliot bara en, jag några fler och resten i frysen. 

Jag vet inte om det visar hur mycket klockan är när ett inlägg blir publicerat, men den är tio över ett på natten nu. Jag är inte så trött, då jag har sovit den största delen av kvällen. Men nu ska jag försöka i alla fall, så vi hörs imorgon. (Fast ni ju troligtvis läser detta imorgon... Så vi hörs senare då.)


2 kommentarer:

  1. Kan du berätta mer om hemhjälpen du har? Hur får man det o varför har du det, e de via kommunen eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är via kommunen. De frågade vid rådgivningen om jag ville ha, så jag sa ja. Bara fråga vid rådgivningen så fixar de nog åt dig.

      Radera