lördag 24 maj 2014

Planterat blommor

Någon annan som håller på rinna bort? Jag tar en paus från solen och värmen en stund, och är inomhus. Jag känner att om jag är ute mera nu så kommer migränen om några timmar. Det vill jag inte! 
Igår hade vi en fin dag. Jag lag pojkarna i syskonvagnen och gick iväg till närmaste lekpark. Elliot var så nöjd när han fick rutcha och gunga lite, och Matheo sov i vagnen. Efter en liten stund for vi hem igen. Trots att det var den närmsta parken så blev det nästan 5 kilometer sammanlagt. Jag hade fått skoskav på vägen till parken, så jag gick barfota resten. Det var riktigt skönt åt fötterna det. 
Poolen togs också fram sen på kvällen, och pojkarna fick bada lite innan det var dags att gå in. Det blev mycket plask och skratt. 


Idag, efter lite krånglande med bilen, for jag till stan. Landade vid mammas och pappas.  Drog med mig Hanna till Blossoms lagerförsäljning, men hittade ingenting. Besvikna for vi till Sunds istället. Där hittade jag blommor till blomrabatten vår. Vidare till Prisma för att köpa lite nödvändigheter och sen tillbaka till mamma och pappa. Det började klia i fingrarna på mig, jag ville genast sätta igång med blommorna. Så jag körde hem och började genast på. Så hör fint blev det. 



Mycket bättre än innan. Vår rabatt har varit en skam för andra blomrabatter. Vi gjorde ett halvhjärtat försök ifjol, men gav upp. Nu blev det riktigt fint, tycker jag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar