lördag 31 maj 2014

Mamma och Matheo

Jag och Matheo har varit ensamma hela dagen. Redan innan vi vaknade hade Lennart och Elliot åkt iväg till villan. Så vi steg upp lite senare än vanligt, åt frukost i lugn och ro, och sen började jag packa ner klänning, strumpisar, smink och sånt i väskan. Vi skulle på examens- och studentfest hos mina kusiner idag, men vi var hos mamma och pappa några timmar först. Väl där träffade vi på min mammas faster som var på besök. Vi fick lunch där, och när Matheo somnade for Hanna och jag i bastu. Sen ställde vi oss och for på kalas. Hälsade på duktiga kusiner som fått examen och studenten, pratade och skrattade med släktingar och åt god tårta. Fast Matheo var så trött, så vi for ganska snabbt. Nu är vi hemma, resten av familjen har också kommit hem och nu ska barnen nattas. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar