torsdag 29 maj 2014

Långhelg

Det blir en långhelg hemma hos oss, för Lennart är ledig resten av veckan. Det passar alldeles ypperligt, för jag har varit så trött de senaste dagarna. Jag hoppas att jag inte håller på att bli sjuk igen. 
Det händer grejer hä hemma, med barnen. Elliot pratar bara mer och mer, och lär sig att göra saker själv. Dessutom har han kommit in i den här åldern/perioden då saker och ting ska ställas fram snyggt. Igår hade han plockat ner alla skor från skohyllan och ställt dem i en prydlig rad efter varandra genom köket. Det var en flera meter lång rad skor som han var så stolt över, och Matheo fick inte ta en enda av dem. 
Matheo är inne i en famnperiod. Han är så otroligt mysig, ställer sig hela tiden upp i famnen och lutar huvudet mot min axel med armarna runt min hals. 
Sen går han mer och mer varje dag, men faller då han blir så nöjd att han viftar med armarna. 
Jag gissade för någon månad sen att han skulle börja gå helt vid 11 månader, och jag ser ut att ha rätt. Än har han några veckor på sig att börja gå helt, hehe. Tänk att han snart blir ett helt år! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar