tisdag 27 maj 2014

Helgens kalas

Tiden går snabbt. Det finns lite för lite tid. Jag hinner typ aldrig blogga, fast jag inte har så mycket just nu. Men barnen kräver sitt, jag vill dessutom inte sitta framför datorn så mycket när de är med. Sen på kvällen ska det lagas mat, plockas undan, städas, badas och vips så är klockan strax innan 8, och då börjar kvällsrutinerna. När Elliot och Matheo har somnat brukar vi oftast se film, äta gott eller passa på att bada bastu. Sen är det sovdags.Men jag ska försöka hitta fler luckor till att blogga.

I söndags var vi på kalas. Ett lite speciellt kalas. Min yngsta lillasyster fyllde 18 år. Så nu har mamma och pappa inga småbarn längre, hehe. Den lilla rackaren fick alltså rösta för första gången, och i måndags fick hon körkortet. En fartfylld början på myndigheten.


Hanna och Nina




Cheesecake, glass/bär/grädde/marängblandning, rabarberpaj och något som på finska heter Tuulihattu. Det är lax och creme fraiche i.


Elliot och moffa funderar över luftvärmepumpen. 


Kusinerna bygger pussel.


Findus satte sig i matstolen och såg måttligt nöjd ut.



Nöjd kille, som fått åka i bilen och träffa mommo och moffa, vanhamummu, mostrar och kusiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar