söndag 4 maj 2014

Hela helgen

Jag har gått och blivit förkyld, jag. I över en månad har jag varit småsjuk från och till, och jag har väntat på att det ska bryta ut så att jag kan bli helt frisk nångång. Nu när sommaren nästan är här har jag inte tid att vara sjuk. Jag vill ju njuta av våren! Nå, bara jag står ut i några dagar så slipper jag väl detta elände. Hoppas bara att resten av familjen hålls friska. 

De senaste dagarna har varit rätt så lugna. På fredagen gjorde vi inte mer än var ute på gården. På kvällen kom farmor och hämtade barnen så att vi fick åka och handla ifred. Vi fick "order" om att äta nånting i stan, och att inte ha bråttom tillbaka. Vi lydde, och hämtade vårrullar med ris. Godaste maten som finns i stan, tror jag! 
Och lördagen skulle ha gått åt till storstädning av hela huset, men med två barn som kräver sitt hann vi inte så mycket. Nästa vecka ska jag försöka ta ett rum i taget till det är klart. På kvällen kom Henrik, Malin och Vera hit. Alltid trevligt, och vi hade mycket intressant att prata om. Vi drack kaffe och åt upp resten av munkarna. 

Klockan sex imorse slog jag upp ögonen och kunde inte somna om. Det kliade (och kliar fortfarande) i halsen och näsan var täppt, så jag var tvungen att stiga upp. Klocka är halv sju nu, och jag ska försöka somna om. 
Gissa om jag fick en chock när jag såg ut?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar