lördag 17 maj 2014

Baking and cleaning

På schemat idag har det stått bakning och städning. Jag slängde in en powernap lite spontant också. En blåbärscheesecake har jag bakat. Mor och far kommer hit imorgon kväll så jag ville bjuda på något gott, och just blåbärscheesecake har jag velat göra en tid. Sen är det både citronsaft och skal med, så den kommer nog att vara supergod! Den är inte riktigt klar än, det ska på en topping ännu men den gör jag imorgon.



Och så fick jag använda min fina morsdagspresent, en alldeles ursöt köksvåg! Den står framme på kökshyllan hela tiden, för den är så fin! Åh vad jag gillar den! 

I alla fall, imorgon ska jag alltså göra klart cheesecaken. Men på förmiddagen ska vi åka till min mormors på söndagslunch. Vi hann inte åka dit förra söndagen, på morsdagen, så vi kom överens om att hon bjuder dit oss denna söndag istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar