tisdag 22 april 2014

Nu är den slut

Och så är påsken över för detta år. En lugn och fin påsk har vi haft. I lördags när vi var till mammas och pappas, passade vi på att köpa en syskonvagn samtidigt. Hittade den via Facebook. Ingen supervagn direkt, men helt lagom för oss.  Givetvis skulle den testas, så på söndag for vi på promenad med nya vagnen. Båda pojkarna trivdes i den, den var enkel att skutta, inte alls tung men lite smutsig. Ska ta och tvätta upp den nu i veckan. 


Idag har jag varit till mommos, för hon fyller idag. For med Hanna till Sunds först för att köpa present åt henne, och hittade en massa massa saker som jag hade kunnat köpa hem direkt. Men nöjde mig med fyra söta skålar. Om jag minns ska jag visa dem imorgon. 
Vi satt vid mommos och pratade i cirka en timme, sen for jag och handlade och sen hem. Vi har haft gäster ikväll, så jag satte igång att städa då jag kom hem. Mika och Marika kom hit, och för första gången fick vi se lilla Thilde. Ett riktigt charmtroll! Genast satte ju vi kvinnor igång att prata förlossningar och spädbarnstiden, älskar att prata om sånt! Jag skulle kunna dra mina förlossningshistorier hundra gånger, för jag är så fascinerad över hur stark kroppen är, och hur fantastiskt det är att vara gravid och föda! 

När gästerna gått hem och barnen somnat, drog jag och Lennart ett träningspass. Svetten rann efteråt, och det var bara att kliva i bastun. Härlig avslutning på ledigheten! 

Nu ska jag lägga huvudet mot kudden, för imorgon drar vardagen igång igen. Hoppas vädret är lika fint som det var idag. 


Mina älskade busungar! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar