lördag 19 april 2014

Långfredag och påsklördag

Igår var ju årets längsta och tråkigaste dag, typ. Vi var inne och pysslade hela dagen, åt påskmiddag och tog det lugnt. Målade lite ägg, som tyvärr kastades sönder imorse, ritade påskkort, såg på Alfons Åberg och badade bastu på kvällen. Jag tänkte också mycket på varför vi firar påsken. 

Idag var det min tur att få sovmorgon. Jag sov väldigt länge, var lite besviken när jag vaknade och såg på klockan. Tydligen hade Lennart nog försökt väcka mig flera gånger, men det minns jag inget av. I alla fall så målade vi pojkarna och klädde dem. Elliot fick vara påskhäxa och Matheo fick vara påskkanin. Sen for vi till mammas och pappas och gav dem påskkort, tog lite bilder av kusinerna, och drack kaffe och Elliot fick ett påskägg. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar