fredag 11 april 2014

Förklaring av veterinärbesök

Jag är lite borta idag. Lite tom i bollen. Jag har migrän, och kan tydligen inte tänka klart. Kanske någon reagerade på att förra inläggets rubrik är "Mot veterinären" men det står inte ett ord om någon veterinär i inlägget? Jag glömde att jag skulle skriva det också. Men i alla fall, efter lunchen lag jag Morris i transportburen, in i bilen och åkte iväg mot veterinären. Hans päls var full av knutar/takkor eller vad de nu heter, det gick inte att borsta ut. Under en kort tid har det samlats jättemycket av dem. Vi har borstat och borstat, kammat, klippt, använt balsam och borstat igen. Men nu hade knutarna lagt sig som ett tjockt täcke över halva ryggen, så ringde till veterinären igår, och fick tid redan tills idag. Haha, vet ni vad hon gjorde? Jo, hon tog helt enkelt fram en hårklippningsmaskin och klippte av ca 40% av hans päls. Det blev en stor hög päls på bordet, och när jag såg "undersidan" av pälstäcket förstod jag genast att detta hade vi aldrig i hela världen lyckats reda ut med borste. Jag kunde inte ens trycka fingret igenom det. Nu har vi i alla fall en halvt nakenkatt/halvt långhårig katt. Stackarn är så ful, haha. Givetvis lyckades jag inte ta någon bild av honom, för han är så kvick, och ville inte vara stilla alls. Men ni kan säkert tänka er, halva ryggen, sidorna och en del fläckar på halsen är helt utan päls.

Nu ska jag fokusera på att få bort min migrän, för vet ni vad jag ska göra imorgon? Jo, jag ska jobba! Har fått jobb på Prevex i Nykarleby på lördagar, åtminstone några veckor framåt. Ska bli kul tror jag, i onsdags var jag och Hanna dit på skolning, och det såg rätt roligt ut faktiskt. Vi ska ha hand om en hel linje, så det är mycket annat att göra än att bara stå och plocka plastdelar i åtta timmar. Roligt roligt!

2 kommentarer:

  1. Känder igen dömde päls "kakona". Vår eina katt har had jättestor toko i pälsin å men som tur lyckast ja klipp bort döm sjölv me saxe eftersom ha e så snäll å låg å njöut åv att nan pika a i pälsin så några dagar to e no men ha sir å liti roli å ful ut tå a har två stor kaal plätta på vassin sido åv ryggin ;) Men he blir jo snart sommarn så int lär di jo frys iaf ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi har no klippt vi o, men de vart bara meir o meir. De fastna i varade, så he vart som en matto öve halva ryggen :S Ne he ju tur att he blir varmari ;)

      Radera